Ogólne warunki użytkowania Tydom.

 

Obowiązujące na dzień 13.09.2021 r.

Delta Dore, spółka akcyjna z siedzibą pod adresem Le Vieux Chêne, 35270 Bonnemain, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym i Spółek w Saint-Malo pod numerem 897 080 289 („Delta Dore”), stworzyła i użytkuje platformę Smarthome, która za pośrednictwem aplikacji oraz aplikacji podmiotów trzecich umożliwia użytkownikom dostęp i korzystanie z usług sterowania i monitorowania na odległość inteligentnych urządzeń (okna, alarm, ogrzewanie, kamery itp.).

Niniejsze Ogólne Warunki Użytkowania („OWU”) określają zasady i warunki, na jakich użytkownik może uzyskać dostęp do tych usług i z nich korzystać.

1. DEFINICJE

Aplikacja” oznacza aplikację stworzoną i zarządzaną przez Delta Dore umożliwiającą udostępnianie i korzystanie z usług platformy Smarthome.

Aplikacja osób trzecich” oznacza aplikację stworzoną i zarządzaną przez osoby trzecie, umożliwiającą udostępnianie i korzystanie z usług platformy Smarthome.

Konto Użytkownika” oznacza konto utworzone przez użytkownika, do którego są przyporządkowane prawa i obowiązki i które umożliwia dostęp do platformy i usług, które ona oferuje.

Dokumentacja” oznacza opis wstępnych wymogów i warunków technicznych umożliwiających korzystanie z usług.

Sprzęt” oznacza urządzenia przyłączone do platformy Smart Home za pomocą rozwiązania połączeniowego.

Platforma” oznacza platformę Smarthome Delta Dore stworzoną i zarządzaną przez Delta Dore umożliwiającą udostępnianie i korzystanie z usług, takich jak zdalne sterowanie i kontrola jednego lub kilku Sprzętów, a także usług osób trzecich za pomocą Aplikacji, Aplikacji osób trzecich lub w inny sposób.

Polityka prywatności” oznacza dokument określający zasady i warunki stosowane dla przetwarzania danych osobowych użytkownika. Polityka prywatności dostępna jest po kliknięciu następującego linku: Polityka prywatności

Usługi” oznaczają całość usług udostępnionych na Platformie wskazanych w artykule „Usługi”, z wyjątkiem usług osób trzecich, i dostępnych za pomocą Aplikacji, Aplikacji osób trzecich lub w inny sposób.

Usługi osób trzecich” oznaczają Usługi osób trzecich udostępniane na Platformie i dostępne za pomocą Aplikacji lub Aplikacji osób trzecich.

Rozwiązanie połączeniowe” oznacza każde rozwiązanie, w szczególności Delta Dore, umożliwiające połączenie sprzętu z platformą Smarthome.

Osoba trzecia” oznacza prawną osobę trzecią inną niż Delta Dore.

Użytkownik” oznacza każdą osobę fizyczną pełnoletnią lub niepełnoletnią, za którą odpowiedzialność ponosi jej przedstawiciel ustawowy, posiadającą Konto użytkownika utworzone za pośrednictwem Aplikacji, umożliwiające korzystanie z Usług lub Usług osób trzecich za pomocą Aplikacji, Aplikacji osób trzecich lub w inny sposób.

2. AKCEPTACJA I ZMIANA WARUNKÓW OGÓLNYCH

Przed rozpoczęciem korzystania z Usług Użytkownik ma obowiązek przeczytać i zaakceptować niniejsze OWU. W żadnym wypadku Użytkownik nie może utworzyć Konta użytkownika i/lub korzystać z Usług bez uprzedniego zaakceptowania niniejszych OWU.

Delta Dore może wprowadzić zmiany do OWU pod warunkiem wcześniejszego poinformowania o nich Użytkownika poprzez powiadomienie w Aplikacji i/lub przesłanie pocztą elektroniczną i/lub informację zamieszczoną na naszej stronie internetowej. Wersja OWU ze zmianami wchodzi w życie po upływie trzydziestu (30) dni, licząc od dnia powiadomienia. W przypadku nieznacznych zmian OWU dalsze korzystanie z Usług przez Użytkownika jest równoznaczne z akceptacją przez Użytkownika OWU ze zmianami.

W przypadku istotnych zmian OWU Użytkownik musi zaakceptować zmienione OWU we wskazanym powyżej terminie trzydziestu (30) dni, aby móc dalej korzystać z Usług. W przeciwnym wypadku każda ze stron może automatycznie rozwiązać niniejsze OWU w terminie piętnastu (15) dni od przesłania powiadomienia pocztą elektroniczną za potwierdzeniem odbioru bądź listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

3. WEJŚCIE W ŻYCIE I CZAS TRWANIA

Niniejsze Ogólne Warunki Użytkowania (OWU) wchodzą w życie po ich zaakceptowaniu przez Użytkownika na czas nieokreślony.

Użytkownik może zakończyć niniejsze OWU, likwidując swoje Konto użytkownika w dowolnej chwili zgodnie z postanowieniami artykułu 11 „Zawieszenie Usług i rozwiązanie”.

W odpowiednim przypadku cena dostarczanych Usług do momentu rozwiązania jest w całości należna, nawet jeśli w tym dniu nie była jeszcze zafakturowana.

4. WSTĘPNE WYMAGANIA TECHNICZNE

Przed przystąpieniem do zakupu Rozwiązania połączeniowego, Użytkownik musi sprawdzić, czy Usługi są kompatybilne z jego Sprzętami.

Delta Dore dostarcza na swojej stronie internetowej http://www.deltadore.co.uk informacji o Sprzętach oraz markach, których sprzęty są kompatybilne z Rozwiązaniami połączeniowymi.

Przed przystąpieniem do zakupu Rozwiązania połączeniowego Użytkownik musi także sprawdzić, czy dysponuje wystarczającym łączem internetowym.

5. TWORZENIE KONTA UŻYTKOWNIKA

Użytkownik dysponuje Sprzętami i Rozwiązaniem połączeniowym i chce połączyć swoje Sprzęty z Platformą w celu zdalnego kontrolowania i sterowania oraz korzystania z Usług i Usług Osób trzecich.

Użytkownik musi w tym celu utworzyć Konto użytkownika oraz dostarczyć pełne, aktualne, wymagane informacje identyfikacyjne, zgodne ze stanem faktycznym. W szczególności wymagane może być podanie nazwiska, adresu e-mail, nazwy użytkownika, hasła, daty urodzenia itp.

Użytkownik tworzy hasło, które przyporządkowuje do swojego Konta Użytkownika. Hasło w połączeniu z Rozwiązaniem połączeniowym stanowi jego identyfikator umożliwiający dostęp do Platformy i korzystanie z proponowanych Usług i Usług osób trzecich. Do aktywacji Konta Użytkownika niezbędne jest zatwierdzenie przez Użytkownika e-maila z potwierdzeniem, wysłanego do niego podczas rejestracji. Jeśli klient nie zatwierdzi aktywacji Konta Użytkownika w określonym czasie, to zostanie ono automatycznie zablokowane. Konto Użytkownika zostanie automatycznie zablokowane również w przypadku, gdy Użytkownikowi nie uda się zalogować do konta, nastąpi to po co najmniej trzech nieudanych próbach zalogowania.

Identyfikatory Użytkownika są ściśle prywatne i nie można w żadnym wypadku przekazywać ich osobom trzecim. W przypadku nieuprawnionego wykorzystywania lub podejrzenia nieuprawnionego wykorzystywania jego danych do logowania, Użytkownik powinien poinformować o tym Delta Dore w celu tymczasowego zablokowania Konta Użytkownika.

Możliwość utworzenia Konta Użytkownika zarezerwowana jest wyłącznie dla osób pełnoletnich. Utworzenie Konta Użytkownika przez Użytkownika niepełnoletniego odbywa się na odpowiedzialność jego przedstawiciela ustawowego.

Zablokowanie Konta Użytkownika przez Delta Dore następuje po całkowitym braku aktywności trwającym dłużej niż 11 miesięcy, po upływie trzydziestu dni od wysłania do Użytkownika e-maila z informacją o zamiarze zablokowania go.

6. USŁUGI

6.1 OPIS USŁUG

Usługi umożliwiają Użytkownikowi:

- zdalną kontrolę i sterowanie Sprzętami,

- korzystanie z usług serwisowych,

- korzystanie z usług w zakresie powiadomień związanych z użytkowaniem.

6.2 SERWIS

Delta Dore oferuje usługi serwisowe:

- Aby z nich korzystać, Użytkownik wyraża zgodę na przekazanie Delta Dore danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Usług.

- Delta Dore skieruje do Użytkownika wiadomość, gdy niezbędna będzie aktualizacja Rozwiązania połączeniowego.

6.3 USŁUGI OSÓB TRZECICH

Przy użyciu Aplikacji Użytkownik może korzystać z Usług osób trzecich. Te Usługi osób trzecich podlegają ich własnym ogólnym warunkom użytkowania, a Delta Dore w żaden sposób nie jest odpowiedzialna za dostarczanie tych Usług Osób trzecich.

6.4 USŁUGI OFEROWANE W APLIKACJACH OSÓB TRZECICH

Użytkownik może korzystać z Usług przy użyciu Aplikacji Osób trzecich. Delta Dore nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu działania Aplikacji Osób trzecich.

6.5 DZIAŁANIE I DOSTĘPNOŚĆ USŁUG

Delta Dore zobowiązuje się do podjęcia wszelkich niezbędnych działań, aby jej Usługi działały zgodnie z ich dokumentacją techniczną (instrukcją obsługi) oraz były dostępne i sprawne.

W przypadku usprawniania Aplikacji i/lub Usług, Delta Dore poinformuje o tym Użytkownika, tak aby mógł korzystać z uaktualnionych Aplikacji i/lub Usług.

W żadnym wypadku Delta Dore nie zobowiązuje się, że Usługi będą odpowiadać na indywidualne potrzeby Użytkowników.

Delta Dore zastrzega sobie prawo do sporadycznego i czasowego przerywania Usług w przypadku problemów technicznych, przeprowadzania czynności testowych i/lub konserwacyjnych, aktualizacyjnych, w sposób zapowiedziany lub niezapowiedziany, w zależności od przewidywalności zdarzenia wymagającego przerwania Usług. Delta Dore przekaże informacje w przypadku zdarzeń lub czynności tego rodzaju.

W ogólnym rozumieniu, Delta Dore w przypadku zmian będzie przekazywać informacje bez względu na ich charakter.

Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Usług w sposób dozwolony i zgodnie z przepisami ustawowymi i wykonawczymi obowiązującymi w kraju, w którym korzysta on z Usług.

7. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

Aplikacja i Platforma są własnością Delta Dore i licencjodawców Delta Dore.

Delta Dore udziela Użytkownikowi licencji ograniczonej, niewyłącznej i odwołalnej na korzystanie z Aplikacji i Usług Platformy wyłącznie dla celów przewidzianych w niniejszych OWU. W żadnym wypadku Użytkownik nie może korzystać z Aplikacji i Platformy w celach handlowych.

Licencja udzielona w niniejszym artykule będzie obowiązywać do rozwiązania OWU przez Użytkownika lub Delta Dore.

Wszystkie marki, logotypy i nazwy domen zawarte w Aplikacji lub na Platformie są wyłączną własnością Delta Dore lub jej licencjodawców. Użytkownik nie posiada żadnego prawa do korzystania z całości lub części marek, logotypów i nazw domen Delta Dore.

Licencja na użytkowanie przewidziana w niniejszym artykule nie umożliwia Użytkownikowi:

  • sprzedaży, wynajmu, sublicencji, odpłatnie ani bezpłatnie, całości lub części Aplikacji, Platformy i Usług;

  • obchodzenia technologii wykorzystywanej przez Delta Dore, jej licencjodawców bądź jakichkolwiek stron trzecich w celu zabezpieczania Aplikacji, Rozwiązania połączeniowego, Platformy lub Usług;

  • usuwania lub zmieniania powiadomień o własności intelektualnej umieszczonych w Aplikacji, Rozwiązaniu połączeniowym, Platformie i Usługach;

  • Dekompilacja lub deasemblacja całości lub części Aplikacji i Platformy lub próby pozyskania kodów źródłowych, z wyłączeniem przypadków, kiedy takie działania są niezbędne do uzyskania informacji wymaganych do interoperacyjności Aplikacji i Platformy z innym oprogramowaniem, z zastrzeżeniem, że informacji tych nie można uzyskać w inny sposób i że czynność ta ogranicza się do tych części Aplikacji i Platformy, które są niezbędne do zapewnienia interoperacyjności. W takim przypadku Użytkownik powinien uprzednio wystąpić do Delta Dore z pisemnym wnioskiem o udostępnienie potrzebnych informacji, a Delta Dore przekaże informacje niezbędne do zapewnienia interoperacyjności w terminie trzydziestu (30) dni kalendarzowych, w tym czasie Użytkownik nie powinien w żaden sposób dokonywać dekompilacji. Informacje uzyskane dzięki dekompilacji lub rozdzielaniu mogą być wykorzystane wyłącznie w granicach opisanych w artykule L. 122-6-1 IV Kodeksu własności intelektualnej.

8. DANE OSOBOWE

W celu korzystania z Usług oraz ułatwienia używania Aplikacji przez Użytkownika, Delta Dore zbiera i przetwarza dane osobowe w oparciu o realizację umowy.

Dane osobowe Użytkownika należy przetwarzać zgodnie z warunkami Polityki prywatności dostępnej pod poniższym linkiem: Polityka prywatności

W niektórych przypadkach Delta Dore może korzystać z usług Osób trzecich. Należy w takiej sytuacji mieć na uwadze, że Aplikacje i Usługi Osób trzecich mogą podlegać oddzielnej polityce dotyczącej danych osobowych. Delta Dore nie odpowiada za ich polityki prywatności.

9. PLIKI COOKIES I INNE LOKALIZATORY

Delta Dore wykorzystuje pliki cookies oraz inne lokalizatory opisane w polityce prywatności, w artykułach dotyczących danych i przetwarzania, związane z wykorzystywaniem Google Analytics w Aplikacji, dostępne pod poniższym linkiem: Polityka prywatności

Lokalizatory te umożliwiają przede wszystkim komunikowanie się z użytkownikami za pośrednictwem Aplikacji, tworzenie statystyk dotyczących korzystania z Aplikacji oraz ulepszanie naszych Usług i poprawę doświadczeń użytkowników.

10. WARUNKI FINANSOWE

Platforma jest przedmiotem ciągłego rozwoju i w związku z tym regularnie będą Użytkownikom proponowane nowe usługi oferowane na Platformie. W odpowiednim przypadku wspomniane usługi mogą być odpłatne.

11. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI

11.1 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

Delta Dore w żadnym wypadku nie może być uznana za odpowiedzialną za szkody wynikające z:

  • korzystania z Usług Osób trzecich,

  • korzystania z Aplikacji Osób trzecich,

  • korzystania z Usług w sposób niezgodny z OWU oraz Dokumentacją,

  • czasowego przerwania Usług zgodnie z zapisami artykułu „Dostępność Usług”,

  • problemów z działaniem sieci internetowej oraz

  • Sprzętów Użytkowników.

11.2. OGRANICZENIA NAPRAW

W przypadku spełnienia przesłanek prawnych wykazujących odpowiedzialność Delta Dore za szkodę spowodowaną Użytkownikowi, ewentualnie należna przez Delta Dore z tego tytułu kwota nie może przekroczyć kwoty zapłaconej przez Użytkownika za dostęp do usług.

To ograniczenie nie ma zastosowania w przypadku uszkodzeń ciała.

12. ZAWIESZENIE USŁUG I ROZWIĄZANIE

Delta Dore zastrzega sobie prawo do zablokowania Konta Użytkownika w przypadku naruszenia przez Użytkownika niniejszych OWU oraz w przypadku naruszenia obowiązujących przepisów ustawowych i wykonawczych.

Delta Dore zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zablokowania dostępu do Konta Użytkownika w przypadku:

  • braku zatwierdzenia w określonym czasie adresu e-mail do utworzenia Konta Użytkownika;

  • co najmniej trzech nieudanych prób zalogowania do Konta Użytkownika;

  • na wyraźne żądanie Instalatora, np. w przypadku kradzieży tożsamości, nieuprawnionego korzystania lub podejrzenia o piractwo;

  • problemów z bezpieczeństwem systemu informatycznego Delta Dore;

  • przekazywania przez Użytkownika podczas komunikowania się z działem wsparcia lub każdym innym działem Delta Dore treści obraźliwych, przykładowo, choć nie wyczerpuje to wszystkich możliwości, w przypadku znieważania lub mobbingu;

  • udziału Uczestnika w działaniach podejrzanych lub mających na celu oszustwo;

  • podania informacji niezgodnych z prawdą.

Delta Dore może zgodnie z prawem usunąć Konto Użytkownika po upływie 30 dni od wysłania e-maila w przypadku:

  • braku aktywności na Koncie Użytkownika w okresie 11 kolejnych miesięcy;

Po upływie trzydziestu (30) dni od wysłania Użytkownikowi bezskutecznego wezwania, Delta Dore może automatycznie zablokować Konto Użytkownika w przypadku niedopełnienia przez niego obowiązków przewidzianych w artykułach:

  • „Usługi”

  • „Własność intelektualna”

  • „Warunki finansowe”

W przypadku poważnego naruszenia zobowiązań wynikających z ww. artykułów lub nieprzestrzegania obowiązujących przepisów ustawowych i wykonawczych, Delta Dore może zgodnie z prawem zablokować/usunąć Konto Użytkownika bez uprzedzenia. Przykładowo, za rażące naruszenie zobowiązań uznawane jest w szczególności podrabianie Aplikacji i/lub Platformy.

Użytkownik może w każdej chwili zażądać zamknięcia swojego Konta Użytkownika, wysyłając e-mail na poniższy adres: privacy@deltadore.com lub drogą pocztową na adres: Delta Dore – DPO – Le Vieux Chêne – 35270 BONNEMAIN

13. PRZENIESIENIE PRAW I OBOWIĄZKÓW WYNIKAJĄCYCH Z UMOWY

Użytkownik wyraża zgodę na przeniesienie przez Delta Dore niniejszych OWU na osoby trzecie. W takim przypadku Delta Dore powiadomi Użytkownika o przeniesieniu praw i obowiązków trzydzieści (30) dni przed jego wejściem w życie.

14. REZYGNACJA Z KORZYSTANIA Z PRAW

Z zastrzeżeniem zasad dotyczących przedawnienia, fakt, że Delta Dore nie korzysta z prawa lub środka odwoławczego w czasie, w którym ma prawo to uczynić lub korzysta z niego tylko częściowo lub korzysta z niego nieregularnie lub z opóźnieniem, nie może zostać uznane za ograniczenie zakresu takiego prawa lub środka odwoławczego ani za zrzeczenie się takiego prawa lub środka odwoławczego lub jakiegokolwiek innego prawa lub środka odwoławczego.

15. NIEWAŻNOŚĆ

Ustala się, że nieważność, niemożność powołania się, nieskuteczność lub niemożność wdrożenia zapisów OWU nie wpływa w żaden sposób na ważność, możliwość powołania się, skuteczność i wdrożenie jej innych postanowień, które nadal będą miały zastosowanie.

16. TYTUŁY

Tytuły artykułów OWU są podane w celach informacyjnych i dla wygody. Nie są i nie będą brane pod uwagę przy interpretacji OWU.

17. KLAUZULA WYBORU PRAWA I WŁAŚCIWOŚĆ SĄDÓW

Niniejsze OWU podlegają wewnętrznemu prawu francuskiemu.

W przypadku sporu sądami właściwymi będą sądy francuskie.